إعلان علوي

5 Steps to Helping Your Child Become a Leader5 خطوات لمساعدة طفلك تصبح رائدة

cafe ... very cosy and welcoming I think!:


5 Steps to Helping Your Child Become a Leader



By Scott D. Krenz


Being a leader and developing leadership skills is learned. While some children may have a little more confidence in themselves than others, it does not necessarily make them a leader. It has been proven countless times throughout history that anyone can learn to be a leader. As a parent, you will play a huge part in whether your child is a leader or follower in life. 

“Being a Leader” does not necessarily mean that a person is in a position to tell others what to do. Many of the most powerful or influential leaders in history simply “led” themselves, but through their powerful individual choices they influenced millions or even entire generations of people around the world. One of the most important traits of a leader is the ability to make decisions for yourself, being able to stand up to peer pressure and set a personal standard of behavior. 

Leaders and followers step into their roles at a very young age. You can walk into a kindergarten class and within a very short period of time you will know which children are going to be the leaders in the class and who will be the followers. 

As a parent, the question you need to ask is: 

“Do I want MY child to be a leader or a follower?” 

Because it really is up to you! It is up to you to instill your children with the knowledge and skills to be a leader everyday of their life...beginning TODAY! 

There are a few simple skills you can help your child learn and develop that will help them become a leader. These skills will empower your children with the confidence and tools to make choices for themselves and not have to follow the crowd or cave in to peer pressure.

5 Qualities of a “Leader.”


A “Leader” says “Yes, I Can!” 
It's called the power of Positive Attitude. 
A Leader understands there will be many people throughout their life who will tell them why they CAN NOT do or be something. A leader stays focused on maintaining a positive attitude no matter what the people around them say or do. A leader stands up to peer pressure everyday to make choices for themselves. 

Teach your children to say “Yes I can!” even when they are not sure. Help them understand the power of a positive attitude. 

A “Leader” says “It's not a problem, it's a Challenge!” It's called Overcoming Adversity. 
Everyday life is filled with challenges, however, many people call them “problems” and therefore they are overcome by their magnitude. One of the crutches in life that leaders do not use is the phrase “I Can't.” Leaders learn very quickly in life that saying “I can't” is just an excuse not to try. It makes it easy to give up. The first step to being a leader is to always say “Yes, I Can.” There is always another solution. You just need to ask a different or better question to find more solutions. Each challenge in life is an opportunity to learn a new lesson. 

Teach your children to ask better questions and be creative in finding solutions to life's challenges. Help them find the lesson in each of life's challenges. 

A “Leader” says “Never give up, never give up, never give up!” It's called Perseverance. 
The easiest answer or path whenever something gets hard in life is to stop or give up. A Leader knows that the easiest path is not always the best path. A simple well-known quote expresses the power of perseverance very well: 

“Perseverance prevails when all else fails.” 

Quitting is easy. It's a habit that begins at a young age. Children need to learn at a very young age the power of building positive habits in life. 

Teach your children the power and importance of not quitting and fulfilling their commitments in life. Help them develop a habit of persistence and fulfilling commitments. 

A “Leader” says “I may fail or make mistakes BUT I always learn and move ahead!” It's called Commitment. 
Mistakes and failure are an integral part of life. We tend to learn the most in life from our mistakes or failures. Leaders learn to do their best and are not beaten down by their mistakes. Leaders learn to ask themselves a powerful question each time they make a mistake or fail: “What can I learn from this experience?” 

Teach your children it is OK to make mistakes in life as long as they learn and do their very best. Help them find the lesson in each of life's experiences. 

A “Leader” says “I will always do my best!” It's called Excellence. 
“EXCELLENCE” or doing your very best, is a daily decision. It's easy to be average. It takes a focused effort every day to do your best. It really is an attitude. Leaders choose to do their best in everything they do. It's not about being better than other people; it's just about challenging yourself to be your best. 

Teach your children to do their own best and not worry about comparing themselves to other people. Help them understand the importance of challenging themselves to do their very best everyday.


http://www.kidznpower.net/leadershipThree.html


الترجمة

5 خطوات لمساعدة طفلك تصبح رائدة



سكوت كرينز د.


كونه زعيم وتطوير المهارات القيادية وعلم. في حين أن بعض الأطفال قد يكون أكثر ثقة كبيرة في أنفسهم من غيرها، فإنه لا يجعل بالضرورة لهم زعيم. وقد ثبت مرات لا تحصى على مر التاريخ أن أي شخص يمكن أن تتعلم لتكون رائدة. كوالد، سوف تلعب دورا كبيرا في ما إذا كان طفلك هو قائدا أو تابعا في الحياة. 

"كونه القائد" لا يعني بالضرورة أن يكون الشخص في وضع يمكنها من أن تقول للآخرين ما يجب القيام به. العديد من قادة أقوى أو تأثيرا في التاريخ ببساطة "التي تقودها" نفسها، ولكن من خلال الخيارات الفردية قوية على أنها أثرت الملايين أو حتى أجيال كاملة من الناس في جميع أنحاء العالم. واحدة من السمات الأكثر أهمية للقائد هو القدرة على اتخاذ قرارات لنفسك، أن تكون قادرة على الوقوف في وجه ضغط الأقران، ووضع معيار شخصي من السلوك. 

قادة وأتباع خطوة إلى أدوارهم في سن مبكرة جدا. يمكنك المشي إلى روضة الأطفال وخلال فترة قصيرة جدا من الزمن سوف تعرف فيها الأطفال ستكون الرائدة في الصف، والذي سيكون أتباع. 

كوالد، والسؤال الذي نحتاج إلى طرحه هو: 

"لا أريد لطفلي أن يكون قائدا أو تابعا؟" 

لأنه في الحقيقة متروك لكم! والأمر متروك لكم لغرس أطفالك بالمعرفة والمهارات اللازمة ليكون القائد في كل يوم من حياتهم ... ابتداء من اليوم! 

هناك عدد قليل من المهارات البسيطة التي يمكن أن تساعد طفلك على تعلم وتطوير من شأنها مساعدتهم على أن يصبحوا زعيم. وهذه المهارات تمكين الأطفال الخاص بك مع الثقة والأدوات اللازمة لجعل الخيارات لأنفسهم وليس من الضروري أن تتبع الحشد أو يرضخ للضغط الأقران.

5 صفات "الزعيم".


أ "القائد" يقول "نعم، أستطيع!" 
انها تسمى قوة موقف إيجابي. 
وزعيم يفهم سيكون هناك الكثير من الناس في جميع أنحاء حياتهم الذين سوف اقول لهم لماذا لا تستطيع أن تفعل أو أن يكون شيئا. زعيم يبقى ركزت على الحفاظ على موقف إيجابي مهما الناس من حولهم يقول أو يفعل. زعيم يقف إلى ضغط الأقران كل يوم لجعل الخيارات لأنفسهم. 

علموا أولادكم أن نقول "نعم أستطيع!" حتى عندما لم تكن متأكدا. مساعدتهم على فهم قوة موقف إيجابي. 

أ "القائد" ويقول "انها ليست مشكلة، انها التحدي!" انه دعا التغلب على الشدائد. 
شغل في الحياة اليومية مع التحديات، ولكن الكثير من الناس يطلقون عليها "مشاكل"، وبالتالي يتم التغلب عليها من قبل حجمها. واحدة من العكازات في الحياة أن القادة لا تستخدم هي عبارة "لا أستطيع." قادة تتعلم بسرعة كبيرة في الحياة أن تقول "لا أستطيع" هو مجرد ذريعة لعدم محاولة. انه يجعل من السهل للتخلي عنها. الخطوة الأولى لكونه زعيم هو القول دائما "نعم، أستطيع". هناك دائما حل آخر. تحتاج فقط لطرح سؤال آخر أو أفضل لإيجاد المزيد من الحلول. كل تحد في الحياة هو فرصة لتعلم درس جديد. 

علموا أولادكم لطرح الأسئلة أفضل وتكون خلاقة في إيجاد حلول لتحديات الحياة.مساعدتهم على العثور على الدرس في كل من تحديات الحياة. 

أ "القائد" يقول "لا تيأس أبدا، أبدا التخلي، لا تستسلم!" انه دعا المثابرة. 
الجواب الأسهل أو مسار كلما يحصل على شيء الثابت في الحياة هي لوقف أو التخلي عنها.وزعيم يعرف أن الطريق الأسهل ليست دائما أفضل مسار. بسيطة اقتبس المعروفة يعبر عن قوة المثابرة بشكل جيد للغاية: 

"المثابرة تسود عندما فشل كل شيء آخر." 

الإقلاع عن التدخين أمر سهل. انها عادة تبدأ في سن مبكرة. يحتاج الأطفال إلى تعلم في سن مبكرة جدا قوة بناء عادات إيجابية في الحياة. 

علموا أولادكم قوة وأهمية عدم الإقلاع عن التدخين والوفاء بالتزاماتها في الحياة.مساعدتهم على تطوير هذه العادة من المثابرة والوفاء بالالتزامات. 

أ "القائد" يقول "أنا قد تفشل أو ارتكاب الأخطاء ولكن أنا دائما التعلم والمضي قدما!" انه دعا الالتزام. 
الأخطاء والفشل هي جزء لا يتجزأ من الحياة. ونحن نميل إلى معرفة أهم شيء في الحياة من أخطائنا أو الفشل. قادة تعلم لبذل قصارى جهدهم وعدم ضرب بنسبة أخطائهم. قادة تعلم أن يسألوا أنفسهم سؤالا قويا في كل مرة يخطى أو تفشل: "ماذا يمكنني أن نتعلم من هذه التجربة" 

علموا أولادكم فلا بأس أن يخطئ في الحياة طالما أنها تعلم ويبذلون قصارى جهدهم.مساعدتهم على العثور على الدرس في كل من تجارب الحياة. 

أ "القائد" يقول "أنا سوف نفعل دائما قصارى جهدي!" انه دعا التميز. 
"التميز" أو القيام أفضل ما لديكم جدا، هو قرار اليومي. فإنه من السهل أن يكون متوسط.فإنه يأخذ جهد مركز كل يوم لبذل قصارى جهدكم. انها حقا هو موقف. قادة اختيار لبذل قصارى جهدهم في كل ما يفعلون. انها ليست عن كونه أفضل من الآخرين. انها مجرد عن تحدي نفسك أن تكون أفضل ما لديكم. 

علموا أولادكم أن تفعل بنفسها أفضل ولا تقلق بشأن مقارنة أنفسهم إلى أشخاص آخرين.مساعدتهم على فهم أهمية تحدي أنفسهم للقيام أفضل جدا من كل يوم.