المشاركات

الجمال المبهر للرياضيات | جوناثن مات | TEDxGreensFarmsAcademy

How to draw to remember more | Graham Shaw | TEDxVienna

Your personality and your brain | Scott Schwefel | TEDxBrookings

Food for thought: How your belly controls your brain | Ruairi Robertson ...

Power Foods for the Brain | Neal Barnard | TEDxBismarck

Everything is Connected -- Here's How: | Tom Chi | TEDxTaipei

Own your mistakes | Cristel Carrisi | TEDxZagreb

ما الذي يجعلك مميزاً؟| ماريانا اتنسيو |TEDxUniversityofNevada

Forget what you know | Jacob Barnett | TEDxTeen

Why teachers teach but kids don’t learn | Ben Richards | TEDxYouth@Haile...

Creativity in the classroom (in 5 minutes or less!) | Catherine Thimmesh...

What makes a good teacher great? | Azul Terronez | TEDxSantoDomingo

Teaching Methods for Inspiring the Students of the Future | Joe Ruhl | T...

Teaching in the 21st Century

Transformation

21st Century Learning

21st Century Teaching

21st Century Skills: The 4Cs

21st century skills

المشاركات الشائعة

ملخص كتاب أفكار صغيرة لحياة كبيرة

نموذج خطة عمل مشروع تربوي

مفهوم التخطيط التنفيذي

متى يتم التفويض

التنمر ليس محصورًا في المدارس أو بين الأطفال، بل قد يتسلل بصمت إلى أكثر العلاقات قدسية، إلى قلوب الزوجات، حيث يصبح الكلام القاسي، والتقليل من الشأن، والتجاهل، أشد ألمًا من أي جرح جسدي.

دور ولي الأمر (سواء كان داعمًا أو مهملًا) يمكن أن يكون عنصرًا مهمًا في تحليل SWOT، لأنه يؤثر بشكل مباشر على فعالية برامج الحد من التنمر. ومع ذلك، نظرًا لأن الطلاب الأكبر سنًا قد لا يستجيبون بسهولة لتوجيهات الوالدين، يمكن اعتباره عاملًا مزدوج التأثير، أي أنه قد يكون نقطة قوة أو ضعف، اعتمادًا على كيفية تفعيله.