Self-awareness – the ability to know one's emotions, strengths, weaknesses, drives, values and goals and recognize their impact on others while using gut feelings to guide decisions. Self-regulation – involves controlling or redirecting one's disruptive emotions and impulses and adapting to changing circumstances. Social skill – managing relationships to move people in the desired direction Empathy – considering other people's feelings especially when making decision Motivation – being driven to achieve for the sake of achievement.




  1. Self-awareness – the ability to know one's emotions, strengths, weaknesses, drives, values and goals and recognize their impact on others while using gut feelings to guide decisions.
  2. Self-regulation – involves controlling or redirecting one's disruptive emotions and impulses and adapting to changing circumstances.
  3. Social skill – managing relationships to move people in the desired direction
  4. Empathy – considering other people's feelings especially when making decision
  5. Motivation – being driven to achieve for the sake of achievement.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emotional_intelligence#cite_note-:3-88

تعليقات

المشاركات الشائعة

مفهوم التخطيط التنفيذي

ملخص كتاب أفكار صغيرة لحياة كبيرة

2014 افضل الصور عليها حكم و اقوال مأثورة Best wise words

أهداف و فوائد المجلة المدرسية

نموذج خطة عمل مشروع تربوي

دور ولي الأمر (سواء كان داعمًا أو مهملًا) يمكن أن يكون عنصرًا مهمًا في تحليل SWOT، لأنه يؤثر بشكل مباشر على فعالية برامج الحد من التنمر. ومع ذلك، نظرًا لأن الطلاب الأكبر سنًا قد لا يستجيبون بسهولة لتوجيهات الوالدين، يمكن اعتباره عاملًا مزدوج التأثير، أي أنه قد يكون نقطة قوة أو ضعف، اعتمادًا على كيفية تفعيله.